Superdryn tietosuojakäytäntö
Tietosuojasi on tärkeää – Johdanto.
Superdry välittää yksityisyydestäsi ja tietojesi turvallisuudesta. Kun luovutat henkilötietojasi meille, varmistamme, että noudatamme neljää keskeistä periaatetta:
KYSE ON SINUSTA
Käytämme ja käsittelemme tietojasi, jotta saisit kaiken irti suhteestasi meihin – ja aina lain mukaisesti.
TURVALLISUUS
Pidämme tietosi turvassa – turvallisissa ja tarkkaan rajoitetuissa ympäristöissä.
AVOIMUUS
Pyrimme olemaan sataprosenttisen avoimia sinua kohtaan koskien keräämiämme tietoja sekä keräämisen syitä.
HALLINTA
Valta on sinulla. Voit pyytää saada nähdä sinusta säilyttämämme tiedot tai vaatia niiden poistamista.
Tässä käytännössä kerrotaan hieman tarkemmin näistä periaatteista sekä siitä, miten näemme joka päivä kovasti vaivaa, jotta noudattaisimme ja kunnioittaisimme niitä.
Haluamme olla avoimia kanssasi seuraavista asioista:
Mitä tietoja me keräämme.
Miten käytämme tietojasi.
Miksi käytämme tietojasi näillä tietyillä tavoilla.
Haluamme kertoa sinulle myös oikeuksistasi sekä siitä, miten voimme auttaa sinua hallitsemaan toimintoja.
3. Miksi käsittelemme tietojasi.
Me käsittelemme tietojasi vain ja ainoastaan silloin, kun meillä on siihen oikeudellinen peruste. Nojaamme seuraaviin oikeudellisiin perusteisiin:
Sopimus
Tässä tapauksessa käsittelemme tietojasi kanssasi tekemämme sopimusjärjestelyn suorittamiseksi.
Suostumus
Tässä tapauksessa olemme pyytäneet sinulta nimenomaista lupaa käsitellä tietojasi tiettyyn tarkoitukseen, ja olet antanut tällaisen suostumuksen.
Oikeutetut edut
Tässä tapauksessa nojaamme oikeutettuihin etuihimme tietojesi käsittelyn perusteena. Tämän tarkoitus on yleensä tarjota sinulle parhaat mahdolliset tuotteet ja palvelut turvallisimmalla ja sopivimmalla tavalla.
Lakisääteinen velvollisuus
Tässä tapauksessa meillä on lakisääteinen tai muu vastaava velvollisuus käsitellä tietoja, esimerkiksi liittyen rikostutkintaan tai siihen, että meidän on ilmoitettava sinulle tietyistä seikoista.
Me haluamme kanssasi solmitun suhteen olevan avoin, kestävä ja molempia osapuolia hyödyttävä. Saatat luovuttaa meille tiettyjä tietoja suhteemme eri vaiheissa. Käytämme tietojasi eri tavoin, ja toimintamme riippuu tietojen luonteesta. Joidenkin pyytämiemme henkilötietojen luovuttamatta jättäminen voi vaikuttaa haitallisesti kykyymme olla vuorovaikutuksessa kanssasi. Emme esimerkiksi välttämättä pysty toimittamaan haluamiasi tuotteita tai palveluita.
On tärkeää, että hallussamme olevat sinua koskevat henkilötiedot ovat tarkkoja sekä ajantasaisia. Pidäthän meidät ajan tasalla, jos henkilötietosi muuttuvat sinä aikana, kun olet tekemisissä kanssamme. Voit ilmoittaa meille muutoksista lähettämällä sähköpostia osoitteeseen care@superdry.com tai tilisi kautta, jos sinulla on sellainen.
4. Mitä tietoja käsittelemme.
Alla olevissa taulukoissa esitetään yksityiskohtaisesti mitä tietoja käytämme sekä miten ja miksi käytämme niitä.
Vaikka verkkosivustomme on suunniteltu suurelle yleisölle, emme kerää tietoja alle 13-vuotiailta lapsilta tietoisesti emmekä myy tuotteita lapsille. Jos olet alle 13-vuotias, et saa käyttää tai lähettää tietojasi verkkosivustolle.
4.1 Verkkosivustomme
When you order products from us online, at iKiosks (in stores and at some franchise locations) or set up an online account, we may collect personal details from you like your name, date of birth, gender, address, email address, social media handle, screen name and phone number. Some of this information is mandatory and other information is only provided with your consent.
We do not hold your payment card details. Financial transactions take place directly and securely with our payment provider.
We have to deliver your purchases to you and be able to communicate with you about your order. This means that we use and process your details to enable us to do this. We therefore pass some of your details to trusted third parties like couriers and logistics companies. It would be difficult to physically send your orders to you if we weren’t able to use your information for this purpose.
It also helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Being able to send product to you is an important part of our contractual commitment to you.
It is in our legitimate interests to collect information from you which helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Proof of your identity.
We sometimes need to check your identity – for example: to confirm it is you that placed an order, or if you say you are a student or someone else able to benefit from discounts or special offers.
It’s an important part of our contractual commitment to you and ensures that we know who we are dealing with and that things like discounts and offers are applied in a legitimate way.
We may use your browsing behaviour to personalise your experience.
To get you to the products that you want faster.
It’s important to us and in our legitimate interests that you get the best out of your shopping experience.
We may use information about you to improve our products, services and customer experiences for both you and others. This may include working with our agents and business partners to improve the products and services we offer, and develop new content, products and services.
To help us define groups of audiences to send adverts to, based on factors like interests, age, location and more, so we can show adverts to the people most likely to be interested in the products and services being promoted.
It’s important to us and in our legitimate interests that you and all of our customers get the best out of your shopping experience.
Send you account and service updates, such as updates to our Terms and Conditions and order confirmations.
To keep you informed of any changes to our services or our contractual terms with you.
Legally, we have to do this, it’s an important part of our contractual commitment to you.
Kun tilaat meiltä tuotteita verkossa, iKioskeissa (kaupoissa ja joissakin franchise-toimipaikoissa) tai luot verkkotilin, saatamme kerätä sinulta henkilötietoja, kuten nimesi, syntymäaikasi, sukupuolesi, osoitteesi, sähköpostiosoitteesi, sosiaalisen median tunnuksesi, näyttönimesi ja puhelinnumerosi. Osa näistä tiedoista on pakollisia ja joitakin tietoja annetaan vain suostumuksellasi.
Emme säilytä maksukorttitietojasi. Maksutapahtumat käsitellään suoraan ja turvallisesti maksunvälittäjämme kautta.
Meidän täytyy toimittaa ostoksesi sinulle ja kyetä viestimään kanssasi tilauksestasi. Tämä tarkoittaa, että käytämme ja käsittelemme tietojasi, jotta voimme tehdä näin. Tästä syystä välitämme joitakin tietojasi luotettaville kolmansille osapuolille, kuten kuljetus- ja logistiikkayrityksille. Olisi vaikeaa lähettää tilauksia sinulle fyysisesti, jos emme pystyisi käyttämään tietojasi tähän tarkoitukseen.
Tämä auttaa meitä myös ohjaamaan sinua kohti sellaisia tuotteita ja tyylivalintoja, jotka ovat sinulle ja ostokokemuksellesi merkityksellisimpiä.
Kyky lähettää tuote sinulle on tärkeä osa sinua koskevaa sopimussitoumustamme.
On oikeutettujen etujemme mukaista kerätä sinulta tietoja, jotka auttavat meitä ohjaamaan sinua kohti sinulle ja ostoskokemuksellesi merkityksellisimpiä tuotteita ja tyylivalintoja.
Todiste henkilöllisyydestäsi.
Joskus meidän on tarkistettava henkilöllisyytesi – esimerkiksi vahvistaaksemme, että sinä teit tilauksen, tai jos kerrot olevasi opiskelija tai joku muu, joka voi hyötyä alennuksista tai erikoistarjouksista.
Tämä on tärkeä osa sopimussitoumustamme, ja se varmistaa, että tiedämme kenen kanssa olemme tekemisissä, ja että esimerkiksi alennuksia ja tarjouksia sovelletaan laillisesti.
Saatamme seurata selauskäyttäytymistäsi yksilöllistääksemme käyttökokemustasi.
Yhdistääksemme sinut haluamiesi tuotteiden kanssa nopeammin.
Meidän ja oikeutettujen etujemme kannalta on tärkeää, että saat kaiken irti ostoskokemuksestasi.
Saatamme käyttää tietojasi parantaaksemme tuotteitamme, palvelujamme ja asiakaskokemuksiamme sekä sinulle että muille. Tähän voi sisältyä yhteistyö edustajiemme ja liikekumppaneidemme kanssa tarjoamiemme tuotteiden ja palveluiden parantamisen sekä uusien sisältöjen, tuotteiden ja palvelujen kehittämisen tarkoituksessa.
Tämä auttaa meitä määrittelemään kohderyhmät, joille mainoksia lähetetään, esimerkiksi kiinnostuksen kohteiden, iän, sijainnin ja muiden tekijöiden perusteella, jotta voimme näyttää mainoksia ihmisille, jotka ovat todennäköisimmin kiinnostuneita mainostetuista tuotteista ja palveluista.
Meidän ja oikeutettujen etujemme kannalta on tärkeää, että sekä sinä että kaikki muutkin asiakkaamme saavat kaiken irti ostokokemuksestaan.
Lähetämme sinulle tili- ja palvelupäivityksiä, kuten käyttöehtojemme päivityksiä sekä tilausvahvistuksia.
Näin pidämme sinut ajan tasalla palveluidemme tai sinua koskevien sopimusehtojemme muutoksista.
Lain mukaan meidän on tehtävä näin. Tämä on tärkeä osa sinua koskevaa sopimussitoumustamme.
4.2 Tilauksesi ja hakuhistoriasi.
When you order products from us online, at iKiosks (in stores and at some franchise locations) or set up an online account, we may collect personal details from you like your name, date of birth, gender, address, email address, social media handle, screen name and phone number. Some of this information is mandatory and other information is only provided with your consent.
We do not hold your payment card details. Financial transactions take place directly and securely with our payment provider.
We have to deliver your purchases to you and be able to communicate with you about your order. This means that we use and process your details to enable us to do this. We therefore pass some of your details to trusted third parties like couriers and logistics companies. It would be difficult to physically send your orders to you if we weren’t able to use your information for this purpose.
It also helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Being able to send product to you is an important part of our contractual commitment to you.
It is in our legitimate interests to collect information from you which helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Proof of your identity.
We sometimes need to check your identity – for example: to confirm it is you that placed an order, or if you say you are a student or someone else able to benefit from discounts or special offers.
It’s an important part of our contractual commitment to you and ensures that we know who we are dealing with and that things like discounts and offers are applied in a legitimate way.
We may use your browsing behaviour to personalise your experience.
To get you to the products that you want faster.
It’s important to us and in our legitimate interests that you get the best out of your shopping experience.
We may use information about you to improve our products, services and customer experiences for both you and others. This may include working with our agents and business partners to improve the products and services we offer, and develop new content, products and services.
To help us define groups of audiences to send adverts to, based on factors like interests, age, location and more, so we can show adverts to the people most likely to be interested in the products and services being promoted.
It’s important to us and in our legitimate interests that you and all of our customers get the best out of your shopping experience.
Send you account and service updates, such as updates to our Terms and Conditions and order confirmations.
To keep you informed of any changes to our services or our contractual terms with you.
Legally, we have to do this, it’s an important part of our contractual commitment to you.
Säilytämme tilauksesi ja tilaushistoriasi tiedot tämän käytännön ehtojen mukaisesti.
Meidän on varmistettava, että käsittelemme palautusten ja viallisten tuotteiden kaltaisia kysymyksiä oikein, ja meidän on suojeltava itseämme petoksilta.
Tämä on osa sopimusvelvoitettamme sinua kohtaan.
Analysoimme mitä olet ostanut, hakenut tai palauttanut, mikä auttaa meitä selvittämään, mistä pidät.
Varmistaaksemme, että annamme sinulle mitä haluat ja tarjoamme sinulle haluamaasi palvelua parhaamme mukaan.
Meille on tärkeää tietää mieltymyksesi ja tarjota sinulle paras mahdollinen kokemus. On oikeutetun etumme mukaista tarjota sinulle parasta mahdollista palvelua.
4.3 Kehosi koko ja muoto, jos päätät kertoa niistä meille.
When you order products from us online, at iKiosks (in stores and at some franchise locations) or set up an online account, we may collect personal details from you like your name, date of birth, gender, address, email address, social media handle, screen name and phone number. Some of this information is mandatory and other information is only provided with your consent.
We do not hold your payment card details. Financial transactions take place directly and securely with our payment provider.
We have to deliver your purchases to you and be able to communicate with you about your order. This means that we use and process your details to enable us to do this. We therefore pass some of your details to trusted third parties like couriers and logistics companies. It would be difficult to physically send your orders to you if we weren’t able to use your information for this purpose.
It also helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Being able to send product to you is an important part of our contractual commitment to you.
It is in our legitimate interests to collect information from you which helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Proof of your identity.
We sometimes need to check your identity – for example: to confirm it is you that placed an order, or if you say you are a student or someone else able to benefit from discounts or special offers.
It’s an important part of our contractual commitment to you and ensures that we know who we are dealing with and that things like discounts and offers are applied in a legitimate way.
We may use your browsing behaviour to personalise your experience.
To get you to the products that you want faster.
It’s important to us and in our legitimate interests that you get the best out of your shopping experience.
We may use information about you to improve our products, services and customer experiences for both you and others. This may include working with our agents and business partners to improve the products and services we offer, and develop new content, products and services.
To help us define groups of audiences to send adverts to, based on factors like interests, age, location and more, so we can show adverts to the people most likely to be interested in the products and services being promoted.
It’s important to us and in our legitimate interests that you and all of our customers get the best out of your shopping experience.
Send you account and service updates, such as updates to our Terms and Conditions and order confirmations.
To keep you informed of any changes to our services or our contractual terms with you.
Legally, we have to do this, it’s an important part of our contractual commitment to you.
Käytämme kolmatta osapuolta auttamaan meitä suosittelemaan tuotteita ja tekemään ehdotuksia koskien kokoja sekä vaatteiden sopivuutta. Tämä on valinnainen valinta osana verkko-ostosprosessiasi.
Haluamme, että rakastat meiltä ostamiasi tuotteita ja haluamme antaa sinulle parhaan mahdollisuuden löytää rakastamasi tuote oikean kokoisena heti ensimmäisellä kerralla.
Meille on tärkeää, että löydät juuri sinulle oikeat tuotteet oikean kokoisina.
Katso lisätietoja ulkopuolisen palveluntarjoajamme tietosuojakäytännöstä, jonka löydät käyttäessäsi sovitustyökalua.
Analyse what you have bought, searched for, or returned, which helps us find out what you like.
To ensure we are giving you what you want, providing you with the best service we can.
It is important for us to know your preferences and to give you the best experience. It is in our legitimate interest to provide you with the best service.
4.4 Markkinointi
When you order products from us online, at iKiosks (in stores and at some franchise locations) or set up an online account, we may collect personal details from you like your name, date of birth, gender, address, email address, social media handle, screen name and phone number. Some of this information is mandatory and other information is only provided with your consent.
We do not hold your payment card details. Financial transactions take place directly and securely with our payment provider.
We have to deliver your purchases to you and be able to communicate with you about your order. This means that we use and process your details to enable us to do this. We therefore pass some of your details to trusted third parties like couriers and logistics companies. It would be difficult to physically send your orders to you if we weren’t able to use your information for this purpose.
It also helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Being able to send product to you is an important part of our contractual commitment to you.
It is in our legitimate interests to collect information from you which helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Proof of your identity.
We sometimes need to check your identity – for example: to confirm it is you that placed an order, or if you say you are a student or someone else able to benefit from discounts or special offers.
It’s an important part of our contractual commitment to you and ensures that we know who we are dealing with and that things like discounts and offers are applied in a legitimate way.
We may use your browsing behaviour to personalise your experience.
To get you to the products that you want faster.
It’s important to us and in our legitimate interests that you get the best out of your shopping experience.
We may use information about you to improve our products, services and customer experiences for both you and others. This may include working with our agents and business partners to improve the products and services we offer, and develop new content, products and services.
To help us define groups of audiences to send adverts to, based on factors like interests, age, location and more, so we can show adverts to the people most likely to be interested in the products and services being promoted.
It’s important to us and in our legitimate interests that you and all of our customers get the best out of your shopping experience.
Send you account and service updates, such as updates to our Terms and Conditions and order confirmations.
To keep you informed of any changes to our services or our contractual terms with you.
Legally, we have to do this, it’s an important part of our contractual commitment to you.
Kun otat meihin yhteyttä minkä tahansa kanavan kautta, verkkokauppa tai myymälät mukaan lukien, saatamme pyytää lupaasi markkinointiviestien lähettämiseen. Jos päätät suostua viestien vastaanottamiseen, tallennamme tämän valinnan asiakasprofiiliisi. Markkinointisähköpostit voivat sisältää seurantapikseleitä, joiden avulla voimme seurata, miten olet ollut vuorovaikutuksessa tietyn markkinointisähköpostiviestin kanssa.
Jos olet antanut meille luvan markkinointiviestinnän lähettämiseen, käytämme henkilökohtaisia tietojasi ilmoittaaksemme sinulle sinua mahdollisesti kiinnostavista Superdry-tuotteista, kilpailuista ja erikoistarjouksista. Nämä ilmoitukset lähetetään sinulle verkossa (joko sähköpostitse uutiskirjeenä tai sosiaalisen median tai hakukoneen kautta bannereina ja mainoksina).
Meille on tärkeää, että löydät juuri sinulle oikeat tuotteet, ja että voimme kertoa sinulle uusista tuotteistamme. Teemme tämän ainoastaan siinä tapauksessa, että olet antanut suostumuksesi tähän.
Kun käyt verkkosivustossamme, saatamme kysyä sinulta haluatko vastaanottaa lähettämiämme tekstiviestejä. Käytämme luotettua kolmatta osapuolta lähettämään tekstiviestejä puolestamme. Jos päätät ottaa tekstiviestejä vastaan, kyseinen kolmas osapuoli tallentaa antamasi tiedot, mukaan lukien puhelinnumerosi ja tiedon siitä, milloin luet tekstiviestin.
Jos päätät ottaa tekstiviestejä vastaan, saat meiltä tuotteita, tarjouksia, kilpailuja sekä monia muita asioita koskevia tekstiviestejä. Saatamme räätälöidä sinulle lähetettäviä tekstiviestejä niiden tietojen perusteella, joita olemme keränneet automaattisesti verkkosivustolla suorittamiesi toimintojen kautta.
Meille on tärkeää, että tiedät tuotteistamme. Lähetämme sinulle tekstiviestejä vain, jos olet antanut siihen suostumuksesi. Voit päättää lakata vastaanottamasta tekstiviestejä milloin tahansa.
Kun ostat tuotteita liikkeistämme, lähetämme sinulle markkinointiviestejä sinua mahdollisesti kiinnostavista vastaavista Superdry-tuotteista.
Käytämme henkilötietojasi voidaksemme lähettää sinulle tietoa sinua mahdollisesti kiinnostavista vastaavista Superdry-tuotteista. Nämä ilmoitukset lähetetään sinulle verkossa (joko sähköpostitse uutiskirjeen muodossa, sosiaalisen median kautta tai hakukoneen kautta bannereiden, push-ilmoitusten tai mainosten muodossa).
On meidän oikeutetun etumme mukaista ja sinun kannaltasi hyödyllistä, että lähetämme sinulle tietoa sinua mahdollisesti kiinnostavista uusista tuotteistamme
Jos olet ostanut jotain verkosta tai käynyt sähköpostikirjeenvaihtoa jonkin liikkeemme kanssa, voimme jakaa henkilötietojasi sosiaalisen median syötteeseesi mainoksia tuottavien kolmansien osapuolten kanssa.
Jaamme henkilötietojasi kolmansien osapuolten kanssa, jotta he voivat ilmoittaa sinulle sinua mahdollisesti kiinnostavista Superdry-tuotteista sosiaalisen median syötteiden kautta.
On meidän oikeutetun etumme mukaista ja sinun kannaltasi hyödyllistä, että lähetämme sinulle tietoa sinua mahdollisesti kiinnostavista uusista tuotteistamme sosiaalisen median bannereiden kautta.
4.5 Tiedot puhelimestasi tai kannettavastasi sekä siitä, miten käytät verkkosivustoamme ja sovellustamme.
When you order products from us online, at iKiosks (in stores and at some franchise locations) or set up an online account, we may collect personal details from you like your name, date of birth, gender, address, email address, social media handle, screen name and phone number. Some of this information is mandatory and other information is only provided with your consent.
We do not hold your payment card details. Financial transactions take place directly and securely with our payment provider.
We have to deliver your purchases to you and be able to communicate with you about your order. This means that we use and process your details to enable us to do this. We therefore pass some of your details to trusted third parties like couriers and logistics companies. It would be difficult to physically send your orders to you if we weren’t able to use your information for this purpose.
It also helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Being able to send product to you is an important part of our contractual commitment to you.
It is in our legitimate interests to collect information from you which helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Proof of your identity.
We sometimes need to check your identity – for example: to confirm it is you that placed an order, or if you say you are a student or someone else able to benefit from discounts or special offers.
It’s an important part of our contractual commitment to you and ensures that we know who we are dealing with and that things like discounts and offers are applied in a legitimate way.
We may use your browsing behaviour to personalise your experience.
To get you to the products that you want faster.
It’s important to us and in our legitimate interests that you get the best out of your shopping experience.
We may use information about you to improve our products, services and customer experiences for both you and others. This may include working with our agents and business partners to improve the products and services we offer, and develop new content, products and services.
To help us define groups of audiences to send adverts to, based on factors like interests, age, location and more, so we can show adverts to the people most likely to be interested in the products and services being promoted.
It’s important to us and in our legitimate interests that you and all of our customers get the best out of your shopping experience.
Send you account and service updates, such as updates to our Terms and Conditions and order confirmations.
To keep you informed of any changes to our services or our contractual terms with you.
Legally, we have to do this, it’s an important part of our contractual commitment to you.
Tunnistamme sinut, kun vierailet verkkosivustollamme, kirjaudut tilillesi tai otat meihin yhteyttä. Teemme tämän vertaamalla sähköpostiosoitettasi, IP-osoitettasi tai muita yhteystietojasi sinuun liittyviin hallussamme oleviin tietoihin.
Henkilöllisyytesi tarkistaminen auttaa meitä pitämään tietosi turvassa huijareilta ja varmistaa, että olet se, kuka väität olevasi. Lisäksi se helpottaa kokemuksesi yksilöintiä. Jos muistamme sinut, voimme tarjota sinulle parhaan mahdollisen ostokokemuksen.
Meidän on tehtävä tämä, koska laki vaatii sitä, ja koska meille on myös tärkeää tarjota sinulle parhaita mahdollisia tuotteita ja parasta palvelua turvallisimmalla ja sopivimmalla tavalla. Meidän ja oikeutettujen etujemme kannalta on myös tärkeää, että saat parhaan mahdollisen ostokokemuksen.
Parannamme verkkosivustoamme ja teemme oletusvalintoja puolestasi (kuten kielen ja valuutan valinta).
On meille tärkeää ja sinulle paljon helpompaa, jos tiedämme käyttämäsi kielen ja valuutan. Tämä auttaa meitä myös suojaamaan tietojasi.
Meille on tärkeää ja oikeutetun etumme mukaista tietää, mistä pidät, jotta voimme tarjota sinulle parhaan mahdollisen ostokokemuksen.
Näytämme sinulle Superdry-mainoksia, kun selaat nettiä.
Näin voit nähdä uusimmat tuotteemme ja tarjoukset, joista luulemme sinun pitävän.
Meille on tärkeää ja oikeutetun etumme mukaista näyttää sinulle asioita, joista uskomme sinun pitävän.
Käytämme kolmannen osapuolen palveluntarjoajaa keräämään tietoja puolestamme internetissä ja joskus myös verkkosivustollamme. Jotkin näistä palveluntarjoajista voivat kerätä tietoja käynneistäsi verkkosivustollamme ja vuorovaikutuksestasi tuotteidemme (mukaan lukien tilanteet, joissa huomaamme, että olet keskeyttänyt ostoskorin käsittelyn tai unohtanut suorittaa maksutapahtuman) ja palveluidemme kanssa, joita tietoja käytetään räätälöimään markkinointiviestejä tällä verkkosivustolla ja muilla sivustoilla tai käynnistämään reaaliaikaista vuorovaikutusta, muokkaamaan tätä verkkosivustoa tai parantamaan profiiliasi.
Lisäksi anonymisoimme ja keräämme henkilötietoja (jotta sinua ei voida tunnistaa niiden perusteella) ja käytämme niitä erinäisiin tarkoituksiin, kuten IT-järjestelmiemme testaukseen, tutkimukseen, tietojen analysointiin, sivustomme ja sovelluksemme parantamiseen sekä uusien tuotteiden ja palveluiden kehittämiseen.
Näin voimme suojella verkkosivustoamme ja parantaa palveluamme.
Meille on tärkeää ja oikeutetun etumme mukaista, että viestintä kanssasi on oleellista, ja että sinulla on käytettävissäsi oleellisimmat tuotteemme ja sisältömme.
4.6 Asiakaspalvelut.
When you order products from us online, at iKiosks (in stores and at some franchise locations) or set up an online account, we may collect personal details from you like your name, date of birth, gender, address, email address, social media handle, screen name and phone number. Some of this information is mandatory and other information is only provided with your consent.
We do not hold your payment card details. Financial transactions take place directly and securely with our payment provider.
We have to deliver your purchases to you and be able to communicate with you about your order. This means that we use and process your details to enable us to do this. We therefore pass some of your details to trusted third parties like couriers and logistics companies. It would be difficult to physically send your orders to you if we weren’t able to use your information for this purpose.
It also helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Being able to send product to you is an important part of our contractual commitment to you.
It is in our legitimate interests to collect information from you which helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Proof of your identity.
We sometimes need to check your identity – for example: to confirm it is you that placed an order, or if you say you are a student or someone else able to benefit from discounts or special offers.
It’s an important part of our contractual commitment to you and ensures that we know who we are dealing with and that things like discounts and offers are applied in a legitimate way.
We may use your browsing behaviour to personalise your experience.
To get you to the products that you want faster.
It’s important to us and in our legitimate interests that you get the best out of your shopping experience.
We may use information about you to improve our products, services and customer experiences for both you and others. This may include working with our agents and business partners to improve the products and services we offer, and develop new content, products and services.
To help us define groups of audiences to send adverts to, based on factors like interests, age, location and more, so we can show adverts to the people most likely to be interested in the products and services being promoted.
It’s important to us and in our legitimate interests that you and all of our customers get the best out of your shopping experience.
Send you account and service updates, such as updates to our Terms and Conditions and order confirmations.
To keep you informed of any changes to our services or our contractual terms with you.
Legally, we have to do this, it’s an important part of our contractual commitment to you.
Kun otat meihin yhteyttä puhelimitse tai chatin, sähköpostin tai asiakaspalveluportaalimme kautta, keräämme sinulta tietoja tilaus- ja ostohistoriastasi sekä henkilökohtaisista tiedoistasi. Saatamme joskus nauhoittaa kanssasi käymämme keskustelun.
Haluamme pystyä vastaamaan tiedusteluusi oikealla tavalla ja tarjoamaan sinulle sopivinta palvelua. Haluamme myös parantaa sinulle tarjottua palvelua ja tukea.
Tämä on tärkeä osa palveluamme ja myös osa sopimussitoumustamme sinua kohtaan. Meille on tärkeää kouluttaa henkilökuntamme siten, että he voivat tarjota sinulle parasta mahdollista palvelua.
Käytämme julkisia tietolähteitä avuksi petoksellisen toiminnan tutkimisessa.
Teemme tämän estääksemme ja havaitaksemme joko sinuun tai meihin kohdistuvia petoksia – tämä on valitettavaa, mutta ehdottoman tärkeää.
Tämä on meille tärkeää palvelumme, sinun tietojesi suojelemisen sekä petoksellisen toiminnan estämisen kannalta.
4.7 Sosiaalinen media.
When you order products from us online, at iKiosks (in stores and at some franchise locations) or set up an online account, we may collect personal details from you like your name, date of birth, gender, address, email address, social media handle, screen name and phone number. Some of this information is mandatory and other information is only provided with your consent.
We do not hold your payment card details. Financial transactions take place directly and securely with our payment provider.
We have to deliver your purchases to you and be able to communicate with you about your order. This means that we use and process your details to enable us to do this. We therefore pass some of your details to trusted third parties like couriers and logistics companies. It would be difficult to physically send your orders to you if we weren’t able to use your information for this purpose.
It also helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Being able to send product to you is an important part of our contractual commitment to you.
It is in our legitimate interests to collect information from you which helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Proof of your identity.
We sometimes need to check your identity – for example: to confirm it is you that placed an order, or if you say you are a student or someone else able to benefit from discounts or special offers.
It’s an important part of our contractual commitment to you and ensures that we know who we are dealing with and that things like discounts and offers are applied in a legitimate way.
We may use your browsing behaviour to personalise your experience.
To get you to the products that you want faster.
It’s important to us and in our legitimate interests that you get the best out of your shopping experience.
We may use information about you to improve our products, services and customer experiences for both you and others. This may include working with our agents and business partners to improve the products and services we offer, and develop new content, products and services.
To help us define groups of audiences to send adverts to, based on factors like interests, age, location and more, so we can show adverts to the people most likely to be interested in the products and services being promoted.
It’s important to us and in our legitimate interests that you and all of our customers get the best out of your shopping experience.
Send you account and service updates, such as updates to our Terms and Conditions and order confirmations.
To keep you informed of any changes to our services or our contractual terms with you.
Legally, we have to do this, it’s an important part of our contractual commitment to you.
Saatamme antaa sinulle mahdollisuuden yhdistää sosiaalisen median tilisi Superdry-tiliisi, jotta voit kirjautua sisään helposti ilman tarvetta erillisen tilin luomiseen.
Näin helpotamme verkkosivustomme käyttöä ja haluamiesi tuotteiden ostamista.
Meidän ja oikeutettujen etujemme kannalta on tärkeää, että saat parhaan ostokokemuksen.
Voimme käyttää kaikkia sosiaalisen median tilejäsi koskevia meille antamiasi tietoja ymmärtämään paremmin mistä pidät, miten saatat jakaa tykkäyksiä kavereidesi kanssa ja miten kenties vaikutat muihin tyylisi kautta.
Tämä auttaa meitä parantamaan sinulle antamiamme suosituksia, ja voimme kutsua sinut osallistumaan kyselytutkimuksiin, palkitsemisjärjestelmiin ja muihin muotiin liittyviin toimintoihin.
Meille on tärkeää ja oikeutetun etumme mukaista tietää mistä pidät, jotta voimme tarjota sinulle parhaan mahdollisen ostoskokemuksen.
Kun merkitset meidät sosiaaliseen median postaukseen, me saatamme seurata sitä sekä meitä koskevia näkemyksiäsi tai mielipiteitäsi.
Saatamme haluta vastata sinulle tai reagoida postaukseen, erityisesti siinä tapauksessa, jos olet tyytymätön johonkin asiaan.
Meille on tärkeää ja oikeutetun etumme mukaista tietää mitä mieltä olet meistä, jotta voimme jatkuvasti parantaa toimintaamme.
4.8 Kyselyt, palaute ja kilpailut.
When you order products from us online, at iKiosks (in stores and at some franchise locations) or set up an online account, we may collect personal details from you like your name, date of birth, gender, address, email address, social media handle, screen name and phone number. Some of this information is mandatory and other information is only provided with your consent.
We do not hold your payment card details. Financial transactions take place directly and securely with our payment provider.
We have to deliver your purchases to you and be able to communicate with you about your order. This means that we use and process your details to enable us to do this. We therefore pass some of your details to trusted third parties like couriers and logistics companies. It would be difficult to physically send your orders to you if we weren’t able to use your information for this purpose.
It also helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Being able to send product to you is an important part of our contractual commitment to you.
It is in our legitimate interests to collect information from you which helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Proof of your identity.
We sometimes need to check your identity – for example: to confirm it is you that placed an order, or if you say you are a student or someone else able to benefit from discounts or special offers.
It’s an important part of our contractual commitment to you and ensures that we know who we are dealing with and that things like discounts and offers are applied in a legitimate way.
We may use your browsing behaviour to personalise your experience.
To get you to the products that you want faster.
It’s important to us and in our legitimate interests that you get the best out of your shopping experience.
We may use information about you to improve our products, services and customer experiences for both you and others. This may include working with our agents and business partners to improve the products and services we offer, and develop new content, products and services.
To help us define groups of audiences to send adverts to, based on factors like interests, age, location and more, so we can show adverts to the people most likely to be interested in the products and services being promoted.
It’s important to us and in our legitimate interests that you and all of our customers get the best out of your shopping experience.
Send you account and service updates, such as updates to our Terms and Conditions and order confirmations.
To keep you informed of any changes to our services or our contractual terms with you.
Legally, we have to do this, it’s an important part of our contractual commitment to you.
Pyydämme aika ajoin sinulta tuotteitamme koskevaa palautetta tai haluamme tietää, miltä toimintamme sinusta vaikuttaa. Joskus käytämme tähän luotettuja kolmannen osapuolen palveluntarjoajia. Yleensä vastaukset anonymisoidaan, mutta saatamme joskus haluta vastata sinulle henkilökohtaisesti, esimerkiksi jos kerrot olevasi tyytymätön johonkin asiaan.
Siinä on järkeä, että tarkistamme aika ajoin, mitä mieltä olet meistä ja ostoksistasi, ja voimme käyttää näitä tietoja palvelumme parantamiseen.
Päätät itse osallistutko tällaiseen toimintaan, joten annat aina palautteesi omalla suostumuksellasi. Jos saat palautepyyntöjä luotettavilta kolmansilta osapuolilta, voit aina päättää jättää vastaamatta.
Käytämme kolmatta osapuolta, jonka avulla voit osallistua Suosittele ystävää -ohjelmaamme, jos niin haluat.
Haluamme antaa sinulle mahdollisuuden hyötyä erikoistarjouksista, koska autat meitä kasvattamaan fanijoukkoamme.
Sinun ja ystäväsi tietoja käsitellään kolmannen osapuolen tietosuojakäytännön mukaisesti, johon voit tutustua silloin, kun päätät osallistua ohjelmaan.
Järjestämme säännöllisesti kilpailuja ja teemme tuotelahjoituksia, mikä voi tarkoittaa sitä, että annat meille eräitä tietoja osana kilpailuun osallistumistasi. Tiedot auttavat meitä hallinnoimaan kilpailuja, joihin päätät osallistua, sekä toimittamaan palkinnot voittajille.
Kerromme sinulle miten käytämme tietojasi osallistumisvaiheessa, ja kaikilla kilpailuillamme on erityiset käyttöehdot, joista saat lisätietoja.
Meidän on kerrottava sinulle mahdollisesta voitostasi.
Jos osallistut, pidämme tätä tärkeänä sopimussitoumuksena sinua kohtaan.
4.9 Myymälöissä.
When you order products from us online, at iKiosks (in stores and at some franchise locations) or set up an online account, we may collect personal details from you like your name, date of birth, gender, address, email address, social media handle, screen name and phone number. Some of this information is mandatory and other information is only provided with your consent.
We do not hold your payment card details. Financial transactions take place directly and securely with our payment provider.
We have to deliver your purchases to you and be able to communicate with you about your order. This means that we use and process your details to enable us to do this. We therefore pass some of your details to trusted third parties like couriers and logistics companies. It would be difficult to physically send your orders to you if we weren’t able to use your information for this purpose.
It also helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Being able to send product to you is an important part of our contractual commitment to you.
It is in our legitimate interests to collect information from you which helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Proof of your identity.
We sometimes need to check your identity – for example: to confirm it is you that placed an order, or if you say you are a student or someone else able to benefit from discounts or special offers.
It’s an important part of our contractual commitment to you and ensures that we know who we are dealing with and that things like discounts and offers are applied in a legitimate way.
We may use your browsing behaviour to personalise your experience.
To get you to the products that you want faster.
It’s important to us and in our legitimate interests that you get the best out of your shopping experience.
We may use information about you to improve our products, services and customer experiences for both you and others. This may include working with our agents and business partners to improve the products and services we offer, and develop new content, products and services.
To help us define groups of audiences to send adverts to, based on factors like interests, age, location and more, so we can show adverts to the people most likely to be interested in the products and services being promoted.
It’s important to us and in our legitimate interests that you and all of our customers get the best out of your shopping experience.
Send you account and service updates, such as updates to our Terms and Conditions and order confirmations.
To keep you informed of any changes to our services or our contractual terms with you.
Legally, we have to do this, it’s an important part of our contractual commitment to you.
Käytämme myymälöissämme valvontakameroita, jotka saattavat tallentaa sinut liikkeessä käydessäsi.
Käytämme valvontakameroita valvontaan, jonka tarkoitus on suojella sinua ja henkilökuntaamme. Saatamme käyttää valvontaa myös markkinatutkimustarkoituksiin, jotta voimme parhaiten järjestää myymälämme ja tilata niiden valikoimien tuotteita, joista asiakkaamme ovat eniten kiinnostuneita.
Meillä on lakisääteinen velvollisuus varmistaa, että henkilökuntaamme suojellaan. Haluamme myös varmistaa, että saat parhaan myymäläkokemuksen.
Sinulta saatetaan kysyä henkilökohtaisia tietoja myymälän kassalla. Tämän tarkoitus on mahdollistaa paperittomien kuittien käyttö. Jos olet jo verkkoasiakas ja sinulla on käyttäjätili, yhdistämme nämä tiedot verkkotiliisi.
Tämän teemme siksi, että voisimme lähettää sinulle sähköisen kuitin ostoksistasi (ympäristön säästämiseksi), ja jotta sinulla olisi mahdollisuus säilyttää kaikki ostotositteesi yhdessä paikassa.
Sinulla ei ole mitään velvollisuutta ottaa vastaan sähköisiä kuitteja. Tämä tehtäisiin suostumuksesi mukaisesti. Haluamme kuitenkin auttaa sinua pitämään kirjaa ostoksistasi, sillä tästä on apua asiakaspalvelutiimillemme siinä tapauksessa, että ostoksessasi ilmenee ongelmia.
Kun käsittelemme tilauksesi myymälän kassalla tai iKioskissa (omissa myymälöissämme ja joissakin franchise-myymälöissä), otamme ylös maksukorttitiedot. Emme säilytä maksukorttitietojasi. Maksutapahtumat käsitellään suoraan ja turvallisesti maksunvälittäjämme kautta.
Näin voimme käsitellä maksutapahtumasi.
Maksun vastaanottaminen on tärkeä osa kanssasi solmimaamme sopimussuhdetta.
8. Superdry-mainosten näkyminen verkossa.
Käytämme verkkomainontaa pitääksemme sinut ajan tasalla toiminnoistamme ja auttaaksemme sinua näkemään ja löytämään tuotteitamme.
Saatat nähdä Superdry-bannereita ja -mainoksia vieraillessasi muilla verkkosivustoilla ja käyttäessäsi muita sovelluksia, kuten sosiaalisessa mediassa. Hallitsemme tätä erilaisten digitaalisten markkinointiverkostojen ja mainosten välitysjärjestelmien avulla. Käytämme myös erilaisia mainostustekniikoita, joista jotkut on suunniteltu yksilöllistämään kokemustasi.
Näkemäsi bannerit ja mainokset perustuvat hallussamme oleviin tietoihin sinusta, aiempiin tapoihisi käyttää Superdry-verkkosivustoa (esimerkiksi Superdry-hakuhistoriaasi ja Superdry-sivustolla lukemaasi sisältöön) tai aiemmin napsauttamiisi Superdry-bannereihin tai mainoksiin.
Lisätietoja mainostustekniikoiden ja evästeiden käytöstä saat evästeilmoituksestamme.
11. Oikeutesi.
Sinulla on eräitä rekisteröidyn tietosuojaoikeuksia. Alla on tietoja kyseisistä oikeuksista ja niiden käyttämisestä.
Oikeus saada tietoja
Sinulla on oikeus pyytää ilmaista kopiota säilyttämistämme sinua koskevista henkilötiedoista.
Oikeus henkilötietojen oikaisuun
Jos sinulla on syytä ajatella, että jokin säilyttämämme sinua koskeva tieto on epätarkka tai väärä, sinulla on oikeus pyytää sen päivittämistä. Saatamme pyytää sinulta näyttöä sen epätarkkuudesta.
Oikeus henkilötietojen poistamiseen (tunnetaan myös oikeutena tulla unohdetuksi) ja oikeus käsittelyn rajoittamiseen
Sinulla on oikeus pyytää meitä keskeyttämään säilyttämiemme sinua koskevien henkilötietojen käsittely tai poistamaan ne. Jos käytät tätä oikeuttasi, me kirjaamme nimesi ylös ja liitämme sen pyyntöösi. Tämä ei estä meitä käsittelemästä uusia henkilötietoja, joita luovutat meille pyynnön jälkeen.
Oikeus tietojen siirrettävyyteen
Sinulla on oikeus pyytää meitä siirtämään tai kopioimaan henkilötietojasi koneellisesti luettavassa muodossa.
Automaattiseen päätöksentekoon, kuten profilointiin, liittyvät oikeudet
käytämme joskus henkilötietojasi tekemään automaattisia päätöksiä. Tämä edellyttää, että analysoimme tilisi toimintaa, mukaan lukien sovellukset, tilaukset, maksut jne. Teemme tämän, jotta voimme todentaa henkilöllisyytesi ja ehkäistä sekä havaita rikollista toimintaa. Tällainen automaattinen päätöksenteko on tarpeen, jos haluat jatkaa tuotteidemme ostamista verkossa. Sinulla on oikeus hylätä automaattiset päätökset, mutta se voi tarkoittaa, että voit tehdä ostoksia vain myymälöissämme.
Oikeus suostumuksen peruuttamiseen
Voit peruuttaa suostumuksesi tai muuttaa sitä milloin tahansa niissä tapauksissa, joissa käsittelymme nojaa antamaasi suostumukseen.
Yllä olevia oikeuksia voidaan rajoittaa tietyissä olosuhteissa, esimerkiksi silloin, kun pyyntösi toteuttaminen paljastaisi jonkun toisen henkilön tietoja, kun pyydät meitä poistamaan tietoja, joita meidän on säilytettävä lain vaatimusten takia, tai jos meillä on pakottavia oikeutettuja etuja tietojesi säilyttämiseen. Kerromme sinulle, jos näin on, ja käytämme tietojasi sitten vain näihin tarkoituksiin. Et ehkä voi myöskään jatkaa palvelujemme käyttöä, jos haluat meidän lopettavan henkilötietojesi käsittelyn.
Jos sinulla on yleisiä kysymyksiä tai haluat käyttää oikeuksiasi, ota yhteyttä osoitteeseen dpo@superdry.com. Turvallisuusmenettelyjemme vuoksi saatamme joutua pyytämään henkilöllisyyden todistamista, ennen kuin luovutamme sinulle henkilötietoja vastauksena pyyntöön.
Kehotamme sinua ottamaan meihin yhteyttä, jos sinulla on henkilötietojesi keräämistä tai käyttöä koskevia huolenaiheita. Sinulla on kuitenkin myös oikeus tehdä valitus suoraan Yhdistyneen kuningaskunnan tietosuojavaltuutetulle, jonka yhteystiedot ovat verkkosivustolla www.ico.org.uk. Jos olet muualla Euroopan talousalueen sisällä, voit ottaa yhteyttä paikalliseen valvontaviranomaiseen. Luettelo kyseisistä valvontaviranomaisista löytyy osoitteesta https://edpb.europa.eu/about-edpb/board/members_en.
12. Tietosuojailmoitus Kaliforniassa asuville
Jos asut Kaliforniassa, sinulla voi olla joitakin henkilötietojasi koskevia lisäoikeuksia Kalifornian kuluttajien tietosuojalain 2018 (“CCPA”) nojalla.
Olemme esitelleet mahdollisesti keräämämme tiedot pääasiallisessa tietosuojakäytännössämme. Olemme myös antaneet tiedot siitä, miten voimme kerätä näitä tietoja ja mitä kaupallista tarkoitusta varten henkilötietoja kerätään tai jaetaan. Olemme myös tehneet selväksi, ettemme myy henkilötietoja pelkästään taloudellisen hyödyn saamiseksi.
CCPA:n puitteissa tapahtuva henkilötietojen myynti on määritelty laaja-alaisesti, ja siihen sisältyy henkilötietojen luovuttaminen kolmansille osapuolille arvokasta vastiketta vastaan, ei pelkästään rahasta. Jaamme mainoskumppaneidemme kanssa pseudonymisoituja tunnisteita, kuten naamioituja sähköpostiosoitteita ja evästeitä mainostarkoituksiin.
Oikeutesi ovat vastaavanlaiset kuin EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen puitteissa. Kaliforniassa oikeutesi ovat tarkkaan ottaen seuraavat:
Oikeus saada tietoja
Voit pyytää tietoja henkilötietoluokista ja tietyistä henkilötiedoista, joita olemme keränneet sinusta, tällaisten tietojen lähteiden luokista, henkilötietojen keräämisen tai myymisen kaupallisista tarkoituksista, kolmansien osapuolten luokista, joille jaamme henkilötietoja, henkilötietoluokista, joita olemme luovuttaneet ja myyneet sinusta viimeisten 12 kuukauden aikana, sekä kolmansien osapuolten luokista, joille henkilötietoja on myyty.
Oikeus tietojen poistamiseen
Voit pyytää meit voit pyytää tietoja henkilötietoluokista ja tietyistä henkilötiedoista, joita olemme keränneet sinusta, tällaisten tietojen lähteiden luokista, henkilötietojen keräämisen tai myymisen kaupallisista tarkoituksista, kolmansien osapuolten luokista, joille jaamme henkilötietoja, henkilötietoluokista, joita olemme luovuttaneet ja myyneet sinusta viimeisten 12 kuukauden aikana, sekä kolmansien osapuolten luokista, joille henkilötietoja on myyty.
Oikeus kieltää henkilötietojen myynti
Voit pyytää saada kieltäytyä henkilötietojesi myynnistä kolmansille osapuolille.
Oikeus syrjimättömyyteen
Saat tasa-arvoista palvelua tasa-arvoiseen hintaan, jos käytät CCPA:n antamia oikeuksiasi.
Oikeuksien käyttäminen
- Oikeuksia koskevat pyynnöt (paitsi kieltäytymiset): voit lähettää sähköpostia osoitteeseen dpo@superdry.com.
- Tietojen myyntikielto: napsauta valintaa älä myy henkilötietojani
Kun teet pyynnön, vaadimme sinulta tiettyjä tietoja, jotta voimme todentaa henkilöllisyytesi ja pyyntösi. Näitä tietoja voivat olla nimesi, sähköpostiosoitteesi ja kotiosoitteesi.
14. Ota meihin yhteyttä tätä käytäntöä koskien.
Jos sinulla on tähän käytäntöön liittyviä kysymyksiä, kommentteja, pyyntöjä tai huolenaiheita, ota yhteyttä tietosuojavastaavaamme täällä.. Jos emme kykene ratkaisemaan valitustasi, voit viedä sen eteenpäin Ison-Britannian tietosuojavaltuutetulle napsauttamalla tästä: https://ico.org.uk/concerns/. Jos olet muualla Euroopan talousalueen sisällä, voit ottaa yhteyttä paikalliseen valvontaviranomaiseen. Luettelo valvontaviranomaisista on täällä – https://edpb.europa.eu/about-edpb/board/members_en Jos sinulla on asiakaspalveluun tai äskettäin tekemääsi tilaukseen liittyvää kysyttävää, lähetä sähköpostia osoitteeseen care@superdry.com.
Tämä käytäntö päivitettiin viimeksi 15. maaliskuuta 2021. Teimme muutoksia tähän käytäntöön vakiinnuttaaksemme tietosuojaa koskevat periaatteemme ja selittääksemme selvemmin, miten käsittelemme tietojasi, myös liittyen niiden käytön eri tarkoituksiin.